Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4822063 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4822063 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4822063 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4822063

Wymiar stożka [mm] 12,5
Zbieżność stożka 1/6
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,50
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
nr EAN 4029416160340

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4822063 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: DAIHATSU CHARADE VIII; TOYOTA COROLLA, COROLLA VERSO, YARIS, YARIS/HATCHBACK 1.0-2.0D 08.01-
numery OEM:
DAIHATSU      45047-09220
TOYOTA      45047-02010
TOYOTA      45047-02040
TOYOTA      45047-09050
TOYOTA      45047-19115
TOYOTA      45047-49045
LEXUS      45047-49045

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4822063 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.