Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Renault MASTER III Furgon (FV) 2.3 dCi 100 FWD (FV0A, FV0B, FV0G, FV0K, FV0H) (2010.02-???) 101km » QR3502S quinton
wybrany samochód: 
Renault Master Iii Furgon (fv) 2.3 Dci 100 Fwd (fv0a, Fv0b, Fv0g, Fv0k, Fv0h) (2010.02-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3502S QUINTON

QR3502S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

    Ocena:
numer części:

QR3502S

dostawca:

QUINTON

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3502S QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      45047 19115

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR3502S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.