Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4823001 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4823001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4823001 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4823001

Wymiar stożka [mm] 13,3
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M12x1,25
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 72
nr EAN 4029416074951

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4823001 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: MAZDA 121 II, 323 C IV, 323 C V, 323 F IV, 323 F V, 323 P V, 323 S IV, 323 S V, DEMIO, MX-3, RX-7 III 1.3-2.0D 06.89-07.03
numery OEM:
MAZDA      8AB2-32-280
MAZDA      8AB2-32-280 9A
MAZDA      9922-13-020
MAZDA      9992-41-201
MAZDA      B21H-32-280
MAZDA      B455-32-280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4823001 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.