Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » I13005YMT yamato

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I13005YMT Yamato

I13005YMT Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego Yamato
yamato I13005YMT
27.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

I13005YMT

producent:

Yamato

Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
nr EAN 5900427508682

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I13005YMT Yamato

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: MAZDA 121 II, 2, 323 C IV, 323 C V, 323 F IV, 323 F V, 323 P V, 323 S IV, 323 S V, 323 S VI, 626 IV, B-SERIE, DEMIO, MX-3, RX-7 III 1.3-2.6 02.77-06.07
numery OEM:
MAZDA      8AB0-32-280
MAZDA      8AB2 32 280
MAZDA      B455-32-280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I13005YMT Yamato w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego I13005YMT Yamato:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.