Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4825002 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4825002 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4825002

Wymiar stożka [mm] 13,4
Zbieżność stożka 1/10
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Rozmiar gwintu 2 M14x1,5
Długość [mm] 69
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
nr EAN 4029416075286

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825002 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: HYUNDAI SANTAMO; MITSUBISHI COLT I, CORDIA, ECLIPSE I, ECLIPSE II, GALANT V, GALANT VI, GALANT VII, GALANT VIII, L 300 / DELICA II 1.2-3.0 05.79-06.07
numery OEM:
MITSUBISHI      MB006314
MITSUBISHI      MB166426
MITSUBISHI      MB185441
MITSUBISHI      MB192430
MITSUBISHI      MB192499
MITSUBISHI      MB315629
MITSUBISHI      MB489434
MITSUBISHI      MB564991
MITSUBISHI      MB573885
MITSUBISHI      MB616286
MITSUBISHI      MB912519
MITSUBISHI      MB912520
HYUNDAI      56820-M2000
HYUNDAI      56882-44000
KIA      56820-M2000
KIA      56882-44000

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4825002 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.