Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4841042 herth+buss jakoparts

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4841042 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4841042 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4841042

Wymiar stożka [mm] 14,4
Zbieżność stożka 1/8
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M18x1,50
Rodzaj gwintu przegub osiowy z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu przegub osiowy z gwintem zewnętrznym
Długość przegub osiowy [mm] 240
nr EAN 4029416205843

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4841042 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: NISSAN NP300, PICK UP 2.4/2.5D/2.7D 02.98-
numery OEM:
NISSAN      48521-2S485
NISSAN      D8521-VK91A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny J4841042 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.