Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B5 Avant (8D5) 1.8 quattro (1996.01-2001.09) 125km » G1-1519 optimal
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 1.8 Quattro (1996.01-2001.09) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1519 OPTIMAL

G1-1519 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-1519
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1519
G1-1519

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-1519

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Długość [mm]242
Wymagana ilość2
Wymiar stożka [mm]14,5
Gwint zewn. 1 [mm]M12 x 1,25 RHT M
Gwint zewn. 2 [mm]M18 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-1540
Numer artykułu zalecanego dodatkuG1-1540
nr EAN4058787034868

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1519 OPTIMAL

numery OEM:
NISSAN      48521-2S420
NISSAN      48521-2S425
NISSAN      48521-2S426
NISSAN      48521-2S485
NISSAN      48521-VK91A
NISSAN      D8521-VK91A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-1519 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.