Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1030 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1030 K 5 HUTCHINSON

1030 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1030K5

numer części:

1030 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1030
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750624626

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1030 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
CITROËN      5750-P8
CITROËN      6453-AC
CITROËN      6453-CY
CITROËN      6453-TX
FIAT      55351458
FORD      3396930
FORD      F32Z8620A
FORD      FS11-15-907
MAZDA      FS05-15-907
MAZDA      FS05-15-907A9F
MAZDA      FS11-15-907
MAZDA      FS11-15-907A
OPEL      1340013
OPEL      1340660
OPEL      1340667
OPEL      1340674
OPEL      1340677
OPEL      24426540
OPEL      24435940
OPEL      24466972
OPEL      55351458
OPEL      614531
OPEL      6340609
OPEL      6340646
OPEL      91132010
OPEL      9195191
OPEL      9201679
OPEL      9201722
PEUGEOT      5750-P7
PEUGEOT      6453-CZ
PEUGEOT      6453-TX
SAAB      55556404
TOYOTA      90916-02370
TOYOTA      99365-21030
TOYOTA      99365-81030
VAUXHALL      1340660
VAUXHALL      1340667
VAUXHALL      1340674
VAUXHALL      1340677
VAUXHALL      24435940
VAUXHALL      24466972
VAUXHALL      55351458
VAUXHALL      91132010
VAUXHALL      9195191
VAUXHALL      9201679
VAUXHALL      9201722
VAUXHALL      93182249
CHEVROLET      12634319
CHEVROLET      24466972
CADILLAC      55556404

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1030 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1030 K 5 HUTCHINSON:

Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.