Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1030 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 INA

FB 5PK1030 Pasek klinowy wielorowkowy INA
26.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK1028, 5PK1029, 5PK1030, 5PK1031, 5PK1032

numer części:

FB 5PK1030

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1030
nr EAN 4014870125547

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 INA

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

FORD USA

MUSTANG coupe, MUSTANG Convertible, ECOSPORT, ESCAPE, EXCURSION, EXPEDITION, EXPLORER

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CADILLAC

ESCALADE, CTS, XLR, SRX, STS, DEVILLE, BLS

Numery OE Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 producenta INA

TOYOTA

9091602370, 9936521030, 9936581030

MAZDA

FS0515907, FS0515907A9F, FS1115907, FS1115907A

CITROËN

5750P7, 6453CZ, 6453TX

PEUGEOT

5750P7, 6453CZ, 6453TX

OPEL

1340660, 1340667, 1340674, 1340677, 55351458, 6340609

numery OEM:
CITROËN      5750.P7
CITROËN      5750P7
CITROËN      6453.CZ
CITROËN      6453.TX
CITROËN      6453CZ
CITROËN      6453TX
MAZDA      FS05-15-907
MAZDA      FS05-15-907A9F
MAZDA      FS0515907
MAZDA      FS0515907A9F
MAZDA      FS11-15-907
MAZDA      FS11-15-907A
MAZDA      FS1115907
MAZDA      FS1115907A
OPEL      13 40 660
OPEL      13 40 667
OPEL      13 40 674
OPEL      13 40 677
OPEL      1340660
OPEL      1340667
OPEL      1340674
OPEL      1340677
OPEL      55351458
OPEL      63 40 609
OPEL      6340609
PEUGEOT      5750.P7
PEUGEOT      5750P7
PEUGEOT      6453.CZ
PEUGEOT      6453.TX
PEUGEOT      6453CZ
PEUGEOT      6453TX
TOYOTA      90916-02370
TOYOTA      9091602370
TOYOTA      99365-21030
TOYOTA      99365-81030
TOYOTA      9936521030
TOYOTA      9936581030
VAUXHALL      13 40 660
VAUXHALL      13 40 667
VAUXHALL      13 40 674
VAUXHALL      13 40 677
VAUXHALL      1340660
VAUXHALL      1340667
VAUXHALL      1340674
VAUXHALL      1340677
VAUXHALL      55351458
VAUXHALL      63 40 609
VAUXHALL      6340609
LEXUS      90916-02370
LEXUS      9091602370
LEXUS      99365-21030
LEXUS      99365-81030
LEXUS      9936521030
LEXUS      9936581030

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1030 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.