Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1212 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1212 K 5 HUTCHINSON

1212 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1212K5

numer części:

1212 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1212
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750627993

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1212 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
OPEL      1340054
OPEL      1340635
OPEL      1340658
OPEL      24419362
OPEL      6340626
OPEL      6340627
OPEL      6340657
OPEL      9117585
OPEL      9117586
OPEL      9128952
OPEL      9194660
OPEL      9194661
OPEL      93181316
OPEL      93181317
TOYOTA      90916-02203
TOYOTA      90916-02204
TOYOTA      91850-12103
TOYOTA      99365-21210
TOYOTA      99365-31210
TOYOTA      99365-51210
TOYOTA      99365-81210
VAUXHALL      1340635
VAUXHALL      1340658
VAUXHALL      6340626
VAUXHALL      6340627
VAUXHALL      9117585
VAUXHALL      9117586
VAUXHALL      9128952
VAUXHALL      9194660
VAUXHALL      9194661
VAUXHALL      93169491
VAUXHALL      93181316
VAUXHALL      93181317
VAUXHALL      93182266

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1212 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1212 K 5 HUTCHINSON:

Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.