Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1212 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1212 INA

FB 5PK1212 Pasek klinowy wielorowkowy INA
37.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK1212, 5PK1213, 5PK1214

numer części:

FB 5PK1212

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1212
nr EAN 4014870123635

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1212 INA

numery OEM:
CHRYSLER      0 4723 288
CHRYSLER      04723288
TOYOTA      90916-02203
TOYOTA      90916-02204
TOYOTA      9091602203
TOYOTA      9091602204
TOYOTA      99365-21210
TOYOTA      99365-21210-8P
TOYOTA      99365-31210
TOYOTA      99365-51210
TOYOTA      99365-81210
TOYOTA      9936521210
TOYOTA      99365212108P
TOYOTA      9936531210
TOYOTA      9936551210
TOYOTA      9936581210
HYUNDAI      25212-03200
HYUNDAI      2521203200
KIA      25212-03200
KIA      2521203200
LEXUS      90916-02203
LEXUS      90916-02204
LEXUS      9091602203
LEXUS      9091602204
LEXUS      99365-21210
LEXUS      99365-21210-8P
LEXUS      99365-31210
LEXUS      99365-51210
LEXUS      99365-81210
LEXUS      9936521210
LEXUS      99365212108P
LEXUS      9936531210
LEXUS      9936551210
LEXUS      9936581210

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1212 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1212 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.