Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1625 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1625 K 6 HUTCHINSON

1625 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1625K6

numer części:

1625 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1625
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750629027

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1625 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      670051258
AUDI      022145933AG
AUDI      022145933T
AUDI      057903137H
AUDI      057903137K
CITROËN      5750-Q6
CITROËN      5750-R8
CITROËN      96294081
CITROËN      96300343
OPEL      6340625
OPEL      6340669
OPEL      6340680
OPEL      8972328760
OPEL      8980100460
OPEL      97232826
OPEL      97232876
OPEL      98010046
SKODA      022145933AG
SUBARU      80922-1130
SUBARU      809221090
VAUXHALL      6340625
VAUXHALL      97232826
VAUXHALL      97232876
VAUXHALL      98010046
VOLVO      3547573
VOLVO      3547607
VOLVO      6849008
VOLVO      9146557
VOLVO      9207920
VOLKSWAGEN      022145933AG
VOLKSWAGEN      022145933T
VOLKSWAGEN      057903137K

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1625 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1625 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.