Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 1842 K 6 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 1842 K 6 HUTCHINSON

1842 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1842K6

numer części:

1842 K 6

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 1842
Ilość żeber 6
nr EAN 3159750628709

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 1842 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46474062
ALFA ROMEO      46749665
ALFA ROMEO      60617862
ALFA ROMEO      60617863
ALFA ROMEO      60653028
ALFA ROMEO      60666950
ALFA ROMEO      60813757
ALFA ROMEO      60815189
ALFA ROMEO      60815621
ALFA ROMEO      60815887
ALFA ROMEO      71739915
ALFA ROMEO      71753874
FIAT      4647062
FIAT      46474062
FIAT      46749665
FIAT      60610910
FIAT      60617862
FIAT      60617863
FIAT      60666950
FIAT      71739915
FIAT      71753874
FORD      1471770
FORD      1696642
LANCIA      46474062
LANCIA      46749665
LANCIA      60617862
LANCIA      60666950
MAZDA      ZJ38-15-909B
MAZDA      ZJ38-15-909C
OPEL      1340025
TOYOTA      90916-02470
VAUXHALL      55578485
VOLVO      30777352

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 1842 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 1842 K 6 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.