Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen POLO IV (9N_, 9A_) 1.4 16V (2006.05-2009.11) 80km » FB 6PK1840 ina
wybrany samochód: 
Volkswagen Polo Iv (9n_, 9a_) 1.4 16v (2006.05-2009.11) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1840 INA

FB 6PK1840 Pasek klinowy wielorowkowy INA
47.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK1838, 6PK1839, 6PK1840, 6PK1841, 6PK1842

numer części:

FB 6PK1840

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber6
Długość [mm]1840
nr EAN4014870124366

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1840 INA

numery OEM:
MAZDA      ZJ38-15-908B
MAZDA      ZJ38-15-909
MAZDA      ZJ38-15-909B
MAZDA      ZJ38-15-909C
MAZDA      ZJ3815908B
MAZDA      ZJ3815909
MAZDA      ZJ3815909B
MAZDA      ZJ3815909C
MAZDA      ZYK3-15-909
MAZDA      ZYK315909
MERCEDES-BENZ      007 997 88 92
MERCEDES-BENZ      0079978892
MERCEDES-BENZ      119 997 22 92
MERCEDES-BENZ      1199972292
MERCEDES-BENZ      A 007 997 88 92
MERCEDES-BENZ      A 119 997 22 92
MERCEDES-BENZ      A0079978892
MERCEDES-BENZ      A1199972292
OPEL      55485148
TOYOTA      90916-02470
TOYOTA      9091602470
TOYOTA      99366-H1840
TOYOTA      99366H1840
VAUXHALL      55485148
LEXUS      90916-02470
LEXUS      9091602470
LEXUS      99366-H1840
LEXUS      99366H1840

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1840 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1840 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.