Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 750 K 3 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 750 K 3 HUTCHINSON

750 K 3 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

750K3

numer części:

750 K 3

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 750
Ilość żeber 3
nr EAN 3159750625371

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 750 K 3 HUTCHINSON

numery OEM:
MG      CDU2160
RENAULT      8200041848
RENAULT      8200830183
ROVER      AHU2716
ROVER      CDU2160
ROVER      DBP4281
ROVER      GFB352
ROVER      GFB70755
ROVER      GMB30735
ROVER      GMB30755
ROVER      GMB70755
SUZUKI      95141-M79F00
TOYOTA      90080-91054
TOYOTA      90916-02318
TOYOTA      99363-00750
TOYOTA      99363-20750
TOYOTA      99363-30750
TOYOTA      99363-80750
TOYOTA      99363-90750
DACIA      8200830183
LAND ROVER      AHU2716
LAND ROVER      CDU2160
LAND ROVER      GMB30735
LAND ROVER      GMB30755

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 750 K 3 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 750 K 3 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.