Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 3PK750 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK750 INA

FB 3PK750 Pasek klinowy wielorowkowy INA
14.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

3PK748, 3PK749, 3PK750, 3PK751, 3PK752

numer części:

FB 3PK750

producent:

INA

Ilość żeber 3
Długość [mm] 750
nr EAN 4014870124625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK750 INA

numery OEM:
RENAULT      82 00 041 848
RENAULT      82 00 830 183
RENAULT      8200041848
RENAULT      8200830183
ROVER      CDU 2160
ROVER      CDU2160
ROVER      GFB 70755
ROVER      GFB352
ROVER      GFB70755
ROVER      GMB 30735
ROVER      GMB 30755
ROVER      GMB 70755
ROVER      GMB30735
ROVER      GMB30755
ROVER      GMB70755
ROVER      PQS101450
SUZUKI      95141-M79F00
SUZUKI      95141M79F00
DACIA      82 00 041 848
DACIA      82 00 830 183
DACIA      8200041848
DACIA      8200830183
LAND ROVER      CDU 2160
LAND ROVER      CDU2160

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK750 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 3PK750 INA:

2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.