Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 995 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 995 K 4 HUTCHINSON

995 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

995K4

numer części:

995 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 995
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750626842

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 995 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
JAGUAR      EAC7033
MAZDA      1U48-15-904
MAZDA      B595-15-909
MAZDA      B596-15-909
MAZDA      B661-15-909
MAZDA      B6DG-15-909
MAZDA      Z501-15-909
MITSUBISHI      MB657285
MITSUBISHI      MD137594
MITSUBISHI      MD186126
MITSUBISHI      MD187458
NISSAN      11720-50A00
NISSAN      11720-50A10
NISSAN      11720-50A10JP
RENAULT      7700869685
RENAULT      7701064350
SUZUKI      17521-83AA0
SUZUKI      95141-60G40
HYUNDAI      25212-33100
HYUNDAI      25212-33150
HYUNDAI      25212-33160
KIA      25212-33160

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 995 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 995 K 4 HUTCHINSON:

Wojciech, Warszawa
2019-12-17
 5/5
Ok
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.