Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK995 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK995 INA

FB 4PK995 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

4PK993, 4PK994, 4PK995, 4PK996, 4PK997

numer części:

FB 4PK995

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 995
nr EAN 4014870127732

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK995 INA

numery OEM:
NISSAN      11720-50A00
NISSAN      11720-50A00TM
NISSAN      11720-50A10
NISSAN      11720-50A10JP
NISSAN      11720-50A10KE
NISSAN      1172050A00
NISSAN      1172050A00TM
NISSAN      1172050A10
NISSAN      1172050A10JP
NISSAN      1172050A10KE
RENAULT      77 00 869 685
RENAULT      77 01 064 350
RENAULT      7700869685
RENAULT      7701064350
DACIA      77 00 869 685
DACIA      77 01 064 350
DACIA      7700869685
DACIA      7701064350
HYUNDAI      25212-33100
HYUNDAI      25212-33150
HYUNDAI      25212-33160
HYUNDAI      2521233100
HYUNDAI      2521233150
HYUNDAI      2521233160
KIA      25212-33100
KIA      25212-33150
KIA      25212-33160
KIA      2521233100
KIA      2521233150
KIA      2521233160

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK995 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK995 INA:

Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.