Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » DP045 hutchinson

Koło pasowe, wał korbowy DP045 HUTCHINSON

DP045 Koło pasowe, wał korbowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

DP045

numer części:

DP045

producent:

HUTCHINSON

Szerokość [mm] 56,00
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 193,00
Średnica punktów mocowania [mm] 18,30
nr EAN 3159750728812

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy DP045 HUTCHINSON

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: VOLVO 850, S70, S80 I, V70 I, V70 II, AUDI 100 C4, A6 C4, FORD GALAXY I, VW CRAFTER 30-35, CRAFTER 30-50, GOLF III 1.9D-2.5D 07.90-12.16
numery OEM:
AUDI      074105251AC
AUDI      074105251N
AUDI      074105251R
AUDI      074105251S
AUDI      074105251T
VOLVO      8627933
VOLVO      9163918
VOLVO      9180620
VOLKSWAGEN      074105251AC
VOLKSWAGEN      074105251N
VOLKSWAGEN      074105251R
VOLKSWAGEN      074105251S
VOLKSWAGEN      074105251T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy DP045 HUTCHINSON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.