Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD18 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD18 QUINTON

QCD18 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD18

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:188
Szerokość [mm]:58
Ilość żeber:6
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD18 QUINTON

numery OEM:
SEAT      074 105 251AC
SEAT      074 105 251N
SEAT      074 105 251R
SEAT      074 105 251S
SEAT      074 105 251T
SKODA      074 105 251AC
SKODA      074 105 251N
SKODA      074 105 251R
SKODA      074 105 251S
SKODA      074 105 251T
VOLVO      8 627 933
VOLVO      9 163 918
VOLVO      9 180 620
VOLKSWAGEN      074 105 251AC
VOLKSWAGEN      074 105 251N
VOLKSWAGEN      074 105 251R
VOLKSWAGEN      074 105 251S
VOLKSWAGEN      074 105 251T
VOLKSWAGEN      8627933
VOLKSWAGEN      9163918
VOLKSWAGEN      9180620
AUDI      074 105 251AC
AUDI      074 105 251N
AUDI      074 105 251R
AUDI      074 105 251S
AUDI      074 105 251T

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD18 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.