Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 134038 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 134038 HÜCO

134038 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
 

    Ocena:
numer części:

134038

producent:

HÜCO

Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079340380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 134038 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: DAIHATSU CHARADE VIII, LEXUS ES, GS, GX, IS C, IS II, IS III, LS, LX, RC, RX, SUBARU TREZIA, TOYOTA AURIS, CAMRY, COROLLA, IQ, LAND CRUISER 200 1.3-5.7 09.02-
numery OEM:
TOYOTA      9091902250
TOYOTA      9091902256
TOYOTA      9091902257
TOYOTA      90919A2003
TOYOTA      90919A2005
TOYOTA      90919C2004
LEXUS      9091902250
LEXUS      9091902256
LEXUS      9091902257
LEXUS      90919A2003
LEXUS      90919A2005

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 134038 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.