Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Citroën JUMPY II Furgon 2.0 HDi 165 (2010.07-2016.03) 163km » 138428 hüco
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii Furgon 2.0 Hdi 165 (2010.07-2016.03) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cewka zapłonowa, Hueco 138428 HÜCO

138428 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

138428

producent:

HÜCO

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 138434
Gwarancja5 lata gwarancji
nr EAN4044079384285

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 138428 HÜCO

Moduł zapłonowy (9 pin)
numery OEM:
AUDI      021905106
AUDI      021905106A
AUDI      31088001
FORD      1008464
FORD      95VW12029AA
MERCEDES-BENZ      0031585001
MERCEDES-BENZ      A0031585001
VOLKSWAGEN      021905106
VOLKSWAGEN      021905106A
VOLKSWAGEN      31088001
VAG      021905106
VAG      021905106A
VAG      31088001

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 138428 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.