Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 2503901 hüco

Cewka zapłonowa, Original Spare Part 2503901 HÜCO

2503901 Cewka zapłonowa, Original Spare Part HÜCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

AIC2408N

numer części:

2503901

producent:

HÜCO

Układ zapłonowy cewkowy dla w pełni elektronicznego układu zapłonowego (VZ)
Strona zabudowy w środku
nr EAN 4044079039017

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Original Spare Part 2503901 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: DACIA DUSTER, JOGGER, LOGAN MCV II, SANDERO III, INFINITI FX, G, NISSAN 370Z, ALTIMA, CUBE, JUKE, MAXIMA VII, MICRA C+C III, MICRA III, MICRA IV, MURANO II 1.0-3.7 05.05-
numery OEM:
NISSAN      224481KT0A
NISSAN      22448ED000
NISSAN      22448EN200
NISSAN      22448EY00A
NISSAN      22448JA00A
NISSAN      22448JA00C
RENAULT      22448JA00C

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Original Spare Part 2503901 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.