Szerokość [mm] | 149,9 | |
Wysokość [mm] | 58,8 | |
Grubość [mm] | 16 | |
Jakość | 639 | |
Ciężar [kg] | 1,835 | |
Wersja osi | Front | |
Techniczny numer informacyjny | 140979 | |
System hamulcowy | Akebono | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01109/1312 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073015976 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 140979 ICER
DODGE | MB 857 837 | |
MITSUBISHI | 46 05A 492 | |
MITSUBISHI | 46 05A 717 | |
MITSUBISHI | 46 05A 730 | |
MITSUBISHI | 46 05A 774 | |
MITSUBISHI | 46 05B 330 | |
MITSUBISHI | 46 05B 802 | |
MITSUBISHI | MB 699 452 | |
MITSUBISHI | MB 699 453 | |
MITSUBISHI | MB 857 987 | |
MITSUBISHI | MB 858 399 | |
MITSUBISHI | MB 858 400 | |
MITSUBISHI | MB 895 250 | |
MITSUBISHI | MB 928 049 | |
MITSUBISHI | MN 102 608 | |
MITSUBISHI | MN 102 610 | |
MITSUBISHI | MR 128 312 | |
MITSUBISHI | MR 129 103 | |
MITSUBISHI | MR 129 104 | |
MITSUBISHI | MR 129 432 | |
MITSUBISHI | MR 389 516 | |
MITSUBISHI | MR 389 542 | |
MITSUBISHI | MR 389 543 | |
MITSUBISHI | MR 389 544 | |
MITSUBISHI | MR 389 546 | |
MITSUBISHI | MR 389 548 | |
MITSUBISHI | MR 449 544 | |
MITSUBISHI | MZ 690 006 | |
MITSUBISHI | MZ 690 007 | |
MITSUBISHI | MZ 690 007E | |
MITSUBISHI | MZ 690 332 | |
MITSUBISHI | MZ 690 576 | |
MITSUBISHI | X3 511 003 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 140979 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020