Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP739 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP739 QUINTON

BP739 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21363, 21370, 21768, 21769

numer części:

BP739

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:149,8
Wysokość [mm]:58,8
Grubość [mm]:15,7
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:35

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP739 QUINTON

numery OEM:
MITSUBISHI      MB699453
MITSUBISHI      MB857837
MITSUBISHI      MB857987
MITSUBISHI      MB858400
MITSUBISHI      MB928049
MITSUBISHI      MN116923
MITSUBISHI      MR128312
MITSUBISHI      MR129103
MITSUBISHI      MR129104
MITSUBISHI      MR289610
MITSUBISHI      MR389542
MITSUBISHI      MR389543
MITSUBISHI      MR389544
MITSUBISHI      MR389545
MITSUBISHI      MR389546
MITSUBISHI      MR389548
MITSUBISHI      MR389549
MITSUBISHI      MR569592
MITSUBISHI      MR569597
MITSUBISHI      MZ690007
MITSUBISHI      X3511003
MITSUBISHI      MB 699 453
MITSUBISHI      MB 857 837
MITSUBISHI      MB 857 987
MITSUBISHI      MB 858 400
MITSUBISHI      MB 928 049
MITSUBISHI      MN 116 923
MITSUBISHI      MR 128 312
MITSUBISHI      MR 129 103
MITSUBISHI      MR 129 104
MITSUBISHI      MR 289 610
MITSUBISHI      MR 389 542
MITSUBISHI      MR 389 543
MITSUBISHI      MR 389 544
MITSUBISHI      MR 389 545
MITSUBISHI      MR 389 546
MITSUBISHI      MR 389 548
MITSUBISHI      MR 389 549
MITSUBISHI      MR 569 592
MITSUBISHI      MR 569 597
MITSUBISHI      MZ 690 007
MITSUBISHI      X3 511 003

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP739 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.