Szerokość [mm] | 151,3 | |
Wysokość [mm] | 46,1 | |
Grubość [mm] | 18 | |
Jakość | 300 | |
Ciężar [kg] | 1,2 | |
Wersja osi | Front & Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 180329 | |
System hamulcowy | Ate - Teves | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01101/193 | |
nr EAN | 8424073001689 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180329 ICER
FORD | 1 030 602 | |
FORD | 1 039 106 | |
FORD | 1 079 920 | |
FORD | 1 185 89 | |
FORD | 1 595 523 | |
FORD | 5 015 919 | |
FORD | 5 018 194 | |
FORD | 5 018 899 | |
FORD | 5 023 994 | |
FORD | 6 095 773 | |
FORD | 6 130 483 | |
FORD | 6 132 807 | |
FORD | 6 144 685 | |
FORD | 6 147 496 | |
FORD | 6 157 428 | |
FORD | 6 158 945 | |
FORD | 6 166 952 | |
FORD | 6 174 786 | |
FORD | 6 178 480 | |
FORD | 6 189 146 | |
FORD | 6 198 768 | |
FORD | 6 704 267 | |
FORD | 6 704 268 | |
FORD | 84BB-2K021-BA | |
FORD | 87FX-2K021-CA | |
FORD | 87FX-2K021-GA | |
FORD | 89BB-2K021-AB | |
FORD | 96FX-2K021-SA | |
FORD | 98FX-2K021-BA | |
FERRARI | 178 479 | |
TVR | 5 018 899 | |
PANTHER | 5 018 899 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180329 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.