Szerokość [mm] | 86,8 | |
Wysokość [mm] | 66,7 | |
Grubość [mm] | 16,5 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 0,95 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 180337-700 | |
System hamulcowy | Lucas - Girling | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-02A0110/1323 | |
nr EAN | 8424073052537 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180337-700 ICER
ALFA ROMEO | 0060 743 565 | |
ALFA ROMEO | 0060 743 578 | |
ALFA ROMEO | 0060 760 120 | |
ALFA ROMEO | 16 416 260 030 130 | |
ALFA ROMEO | 16 420 224 130 100 | |
ALFA ROMEO | 16 420 260 030 030 | |
ALFA ROMEO | 60 743 565 | |
ALFA ROMEO | 60 743 578 | |
ALFA ROMEO | 60 760 120 | |
ALFA ROMEO | 9 945 750 | |
FIAT | 5 892 650 | |
FIAT | 7 736 218 7 | |
FIAT | 8 244 43 81 | |
FIAT | 8 244 43 82 | |
FIAT | 9 939 503 | |
FIAT | 9 941 873 | |
FIAT | 9 945 629 | |
LANCIA | 5 892 650 | |
LANCIA | 7 177 098 8 | |
LANCIA | 9 939 503 | |
LANCIA | 9 941 873 | |
LANCIA | 9 945 629 | |
RENAULT | 86 60 004 464 | |
RENAULT | 86 71 016 637 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180337-700 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020