Szerokość [mm] | 87,0 | |
Wysokość [mm] | 52,8 | |
Grubość [mm] | 16,4 | |
Jakość | 944 | |
Ciężar [kg] | 0,934 | |
Wersja osi | Rear | |
Techniczny numer informacyjny | 181650-703 | |
System hamulcowy | Lucas - Girling | |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01110/1056 | |
nr EAN | 8424073090881 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181650-703 ICER
AUDI | 8E0 698 451 B | |
CITROËN | 16 231 807 80 | |
CITROËN | 4254.20 | |
OPEL | 3 649 110 | |
PEUGEOT | 16 070 832 80 | |
PEUGEOT | 16 092 528 80 | |
PEUGEOT | 16 168 726 80 | |
PEUGEOT | 16 197 906 80 | |
PEUGEOT | 16 231 807 80 | |
PEUGEOT | 4253.96 | |
PEUGEOT | 4254.20 | |
RENAULT | 44 06 002 95R | |
RENAULT | 44 06 003 64R | |
RENAULT | 44 06 006 78R | |
RENAULT | 44 06 008 19R | |
RENAULT | 44 06 020 70R | |
RENAULT | 44 06 024 66R | |
RENAULT | 44 06 035 11R | |
RENAULT | 44 06 035 30R | |
RENAULT | 44 06 057 13R | |
RENAULT | 44 06 058 39R | |
RENAULT | 44 06 060 26R | |
RENAULT | 44 06 061 33R | |
RENAULT | 44 06 064 18R | |
RENAULT | 44 06 073 24R | |
RENAULT | 44 06 079 60R | |
RENAULT | 44 06 613 32R | |
RENAULT | 60 25 371 650 | |
RENAULT | 77 01 206 343 | |
RENAULT | 77 01 206 784 | |
RENAULT | 77 01 207 484 | |
RENAULT | 77 01 207 695 | |
RENAULT | 77 01 208 213 | |
RENAULT | 77 01 208 416 | |
RENAULT | 77 01 208 421 | |
RENAULT | 77 01 209 735 | |
RENAULT | 77 01 209 841 | |
RENAULT | 86 60 004 461 | |
RENAULT | 86 71 016 582 | |
SEAT | 8E0 698 451 L | |
VAUXHALL | 3 649 110 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181650-703 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.