Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181650-703 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181650-703 ICER

181650-703 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23554, D1112-7773, D1112-8216, D1798-9029

numer części:

181650-703

producent:

ICER

Szerokość [mm] 87,0
Wysokość [mm] 52,8
Grubość [mm] 16,4
Jakość 944
Ciężar [kg] 0,934
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny 181650-703
System hamulcowy Lucas - Girling
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01110/1056
nr EAN 8424073090881

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181650-703 ICER

numery OEM:
AUDI      8E0 698 451 B
CITROËN      16 231 807 80
CITROËN      4254.20
OPEL      3 649 110
PEUGEOT      16 070 832 80
PEUGEOT      16 092 528 80
PEUGEOT      16 168 726 80
PEUGEOT      16 197 906 80
PEUGEOT      16 231 807 80
PEUGEOT      4253.96
PEUGEOT      4254.20
RENAULT      44 06 002 95R
RENAULT      44 06 003 64R
RENAULT      44 06 006 78R
RENAULT      44 06 008 19R
RENAULT      44 06 020 70R
RENAULT      44 06 024 66R
RENAULT      44 06 035 11R
RENAULT      44 06 035 30R
RENAULT      44 06 057 13R
RENAULT      44 06 058 39R
RENAULT      44 06 060 26R
RENAULT      44 06 061 33R
RENAULT      44 06 064 18R
RENAULT      44 06 073 24R
RENAULT      44 06 079 60R
RENAULT      44 06 613 32R
RENAULT      60 25 371 650
RENAULT      77 01 206 343
RENAULT      77 01 206 784
RENAULT      77 01 207 484
RENAULT      77 01 207 695
RENAULT      77 01 208 213
RENAULT      77 01 208 416
RENAULT      77 01 208 421
RENAULT      77 01 209 735
RENAULT      77 01 209 841
RENAULT      86 60 004 461
RENAULT      86 71 016 582
SEAT      8E0 698 451 L
VAUXHALL      3 649 110

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181650-703 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.