Szerokość [mm] | 116,6 |
Wysokość [mm] | 42,7 |
Grubość [mm] | 16,3 |
Grubość 2 [mm] | 16,7 |
Jakość | 300 |
Ciężar [kg] | 1,105 |
Wersja osi | Rear |
Techniczny numer informacyjny | 181943 |
System hamulcowy | Ate - Teves |
Oznaczenie kontrolne | E9 90R-01111/2765 |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia |
nr EAN | 8424073099068 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181943 ICER
OPEL | 13 310 867 | |
OPEL | 13 319 293 | |
OPEL | 13 319 294 | |
OPEL | 13 411 380 | |
OPEL | 13 417 473 | |
OPEL | 13 473 427 | |
OPEL | 16 05 140 | |
OPEL | 16 05 168 | |
OPEL | 16 05 170 | |
OPEL | 16 05 176 | |
OPEL | 16 05 180 | |
OPEL | 16 05 262 | |
OPEL | 16 05 266 | |
OPEL | 16 05 294 | |
OPEL | 16 05 295 | |
OPEL | 16 05 296 | |
OPEL | 54 20 39 | |
OPEL | 54 20 40 | |
OPEL | 95 516 196 | |
VAUXHALL | 13 310 867 | |
VAUXHALL | 13 319 293 | |
VAUXHALL | 13 319 294 | |
VAUXHALL | 13 473 427 | |
VAUXHALL | 13 473 428 | |
VAUXHALL | 54 20 39 | |
VAUXHALL | 54 20 40 | |
VAUXHALL | 95 516 196 | |
CHEVROLET | 13 319 2294 | |
CHEVROLET | 1330 0867 | |
CHEVROLET | 1331 9293 | |
CHEVROLET | 1331 9294 | |
CHEVROLET | 1340 4405 | |
CHEVROLET | 1341 1380 | |
CHEVROLET | 1341 1383 | |
CHEVROLET | 1347 3427 | |
CHEVROLET | 1347 3429 | |
CHEVROLET | 9551 6192 | |
BUICK | 4251 8441 | |
CADILLAC | 1341 7473 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181943 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.