Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 181943 icer

Klocki hamulcowe - komplet 181943 ICER

181943 Klocki hamulcowe - komplet ICER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

25096, 25097, 25098, D1468-8668

numer części:

181943

producent:

ICER

Szerokość [mm] 116,6
Wysokość [mm] 42,7
Grubość [mm] 16,3
Grubość 2 [mm] 16,7
Jakość 300
Ciężar [kg] 1,105
Wersja osi Rear
Techniczny numer informacyjny 181943
System hamulcowy Ate - Teves
Oznaczenie kontrolne E9 90R-01111/2765
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
nr EAN 8424073099068

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 181943 ICER

numery OEM:
OPEL      13 310 867
OPEL      13 319 293
OPEL      13 319 294
OPEL      13 411 380
OPEL      13 417 473
OPEL      13 473 427
OPEL      16 05 140
OPEL      16 05 168
OPEL      16 05 170
OPEL      16 05 176
OPEL      16 05 180
OPEL      16 05 262
OPEL      16 05 266
OPEL      16 05 294
OPEL      16 05 295
OPEL      16 05 296
OPEL      54 20 39
OPEL      54 20 40
OPEL      95 516 196
VAUXHALL      13 310 867
VAUXHALL      13 319 293
VAUXHALL      13 319 294
VAUXHALL      13 473 427
VAUXHALL      13 473 428
VAUXHALL      54 20 39
VAUXHALL      54 20 40
VAUXHALL      95 516 196
CHEVROLET      13 319 2294
CHEVROLET      1330 0867
CHEVROLET      1331 9293
CHEVROLET      1331 9294
CHEVROLET      1340 4405
CHEVROLET      1341 1380
CHEVROLET      1341 1383
CHEVROLET      1347 3427
CHEVROLET      1347 3429
CHEVROLET      9551 6192
BUICK      4251 8441
CADILLAC      1341 7473

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 181943 ICER w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.