Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 544 0041 10 ina

Koło pasowe, wał korbowy 544 0041 10 INA

544 0041 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

544 0041 10

producent:

INA

średnica zewnętrzna [mm] 146,00
Szerokość [mm] 25,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 4005108485625

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0041 10 INA

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 III, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C-ELYSEE, XSARA, XSARA PICASSO 1.4-1.6LPG 07.00-
numery OEM:
CITROËN      0515.P1
CITROËN      0515.R8
CITROËN      0515P1
CITROËN      0515R8
CITROËN      96 369 244 80
CITROËN      96 506 533 80
CITROËN      9636924480
CITROËN      9650653380
FIAT      9655703580
PEUGEOT      0515.P1
PEUGEOT      0515.R8
PEUGEOT      0515P1
PEUGEOT      0515R8
PEUGEOT      96 369 244 80
PEUGEOT      96 506 533 80
PEUGEOT      9636924480
PEUGEOT      9650653380

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0041 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0041 10 INA:

2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0041 10zobacz instrukcję montażu 544 0041 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.