Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2150001 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2150001 SASIC

2150001 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
159.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

2150001

producent:

SASIC

Średnica [mm] 143
Ilość żeber 6
dla numeru OE 0515R8
nr EAN 3660872373953

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2150001 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C2 ENTERPRISE, C3 I, C3 II, C3 III, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C-ELYSEE, XSARA 1.1-1.6ALK 04.97-
numery OEM:
CITROËN      0515N0
CITROËN      0515P1
CITROËN      0515R8
PEUGEOT      0515N0
PEUGEOT      0515P1
PEUGEOT      0515R8

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2150001 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.