Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD62 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD62 QUINTON

QCD62 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QCD62

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:146
Szerokość [mm]:25
Ilość żeber:6
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD62 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      0515.N0
CITROËN      0515.P1
CITROËN      0515.R8
CITROËN      0515.S1
CITROËN      96 369 24480
CITROËN      96 506 53380
FIAT      051 5R8
FIAT      96 369 244 80
PEUGEOT      0515.N0
PEUGEOT      0515.P1
PEUGEOT      0515.R8
PEUGEOT      0515.S1
PEUGEOT      9636924480
PEUGEOT      9650653380

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD62 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.