Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Ford ESCORT III (GAA) 1.3 (1980.09-1985.12) 69km » 10197 original imperium
wybrany samochód: 
Ford Escort Iii (gaa) 1.3 (1980.09-1985.12) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 10197 ORIGINAL IMPERIUM

10197 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10197

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Masa [g]1492
Średnica zewnętrzna 1 [mm]147,8
Średnica zewnętrzna 2 [mm]142,7
Średnica wewnętrzna [mm]43,9
Szerokość 1 [mm]24,3
nr EAN8033989015194

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10197 ORIGINAL IMPERIUM

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 / C3 ORIGIN III, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, XSARA 1.4-1.6LPG 07.00-
numery OEM:
CITROËN      0515P1
CITROËN      0515R8
CITROËN      515P1
CITROËN      515R8
CITROËN      96369244
CITROËN      9636924480
PEUGEOT      0515P1
PEUGEOT      0515R8
PEUGEOT      515P1
PEUGEOT      515R8
PEUGEOT      96369244
PEUGEOT      9636924480

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10197 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10197 ORIGINAL IMPERIUM:

Piotr, miejska górka
2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.