Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Opel ASTRA F liftback (T92) 1.8 i (F08, M08, F68, M68) (1991.09-1998.01) 90km » 544 0099 10 ina
wybrany samochód: 
Opel Astra F Liftback (t92) 1.8 I (f08, M08, F68, M68) (1991.09-1998.01) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 544 0099 10 INA

544 0099 10 Koło pasowe, wał korbowy INA
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

544 0099 10

producent:

INA

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
średnica zewnętrzna [mm]149,00
Szerokość [mm]26,00
Liczba rowków6
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN4005108959669

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 544 0099 10 INA

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO INA 544009910
numery OEM:
CITROËN      0515.R1
CITROËN      0515R1
PEUGEOT      0515.R1
PEUGEOT      0515R1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 544 0099 10 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 544 0099 10 INA:

2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-19
 3/5
Pomimo zapewnieniu w rozmowie telefonicznej, że produkt jest dostępny, okazało się, że nie jest. Wybrałem zamiennik. - odpowiedź sklepu: To nie był zamiennik tylo INA nie produkuje sama tej części a pakuje część poddostawcy
2023-11-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-09-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
zobacz instrukcję montażu 544 0099 10zobacz instrukcję montażu 544 0099 10

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.