Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault TALISMAN Grandtour (KP_) 1.7 Blue dCi 150 (KPA8) (2018.09-???) 150km » 62 93 2113 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Renault Talisman Grandtour (kp_) 1.7 Blue Dci 150 (kpa8) (2018.09-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 62 93 2113 SWAG Autoteile GmbH

62 93 2113 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
210.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

62 93 2113

Status produktu: Normalny
Grubość [mm]26,0
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]148,5
Ciężar [kg]1,4
Ilość żeber5
Parametr6PK
nr EAN4044688321138

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 62 93 2113 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CITROEN C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 PICASSO I, C5 I, C5 II, C5 II/KOMBI, C5 III, C8, JUMPY I, JUMPY II, XSARA 1.8-2.2 01.99-
numery OEM:
CITROËN      0515.R1
CITROËN      515.R1
FIAT      9641741980
LANCIA      9641741980
PEUGEOT      0515.R1
PEUGEOT      515.R1
PEUGEOT      96 417 419 80

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 62 93 2113 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.