Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0142 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0142 MAXGEAR

30-0142 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
 

    Ocena:
numery handlowe:

0515R1/MG

numer części:

30-0142

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm] 151,50
Szerokość [mm] 39,50
Liczba rowków 6
Drgania z tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN 5901619543306

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0142 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO CITROEN C4/5 1,8/2,0
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      6070300003
MERCEDES-BENZ      A 607 030 00 03
MERCEDES-BENZ      A6070300003
NISSAN      12303-00Q0C
NISSAN      12303-00Q0J
NISSAN      12303-00Q1H
NISSAN      12303-00Q2K
NISSAN      1230300Q0C
NISSAN      1230300Q0J
NISSAN      1230300Q1H
NISSAN      1230300Q2K
NISSAN      82006-99517
NISSAN      8200699517
RENAULT      12 30 304 53R
RENAULT      12 30 317 77R
RENAULT      12 30 332 45R
RENAULT      123030453R
RENAULT      123031777R
RENAULT      123033245R
RENAULT      82 00 352 613
RENAULT      82 00 395 313
RENAULT      82 00 544 135
RENAULT      82 00 552 236
RENAULT      82 00 687 605
RENAULT      82 00 699 517
RENAULT      8200352613
RENAULT      8200395313
RENAULT      8200544135
RENAULT      8200552236
RENAULT      8200687605
RENAULT      8200699517
DACIA      12 30 304 53R
DACIA      12 30 317 77R
DACIA      12 30 332 45R
DACIA      123030453R
DACIA      123031777R
DACIA      123033245R
DACIA      82 00 352 613
DACIA      82 00 395 313
DACIA      82 00 544 135
DACIA      82 00 552 236
DACIA      82 00 687 605
DACIA      82 00 699 517
DACIA      8200352613
DACIA      8200395313
DACIA      8200544135
DACIA      8200552236
DACIA      8200687605
DACIA      8200699517
INFINITI      12303-00Q2K
INFINITI      1230300Q2K

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0142 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.