Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK1000 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK1000 INA

FB 4PK1000 Pasek klinowy wielorowkowy INA
27.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

4PK1000, 4PK1001, 4PK1002, 4PK998, 4PK999

numer części:

FB 4PK1000

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 1000
nr EAN 4014870126292

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK1000 INA

numery OEM:
MAZDA      B366-15-909
MAZDA      B366-15-909X
MAZDA      B36615909
MAZDA      B366159098C
MAZDA      B366159099C
MAZDA      B36615909X
MAZDA      B595-15-909
MAZDA      B59515909
MAZDA      B596-15-909
MAZDA      B59615909
MAZDA      BPD4-15-909
MAZDA      BPD415909
MAZDA      BPE6-15-909
MAZDA      BPE615909
MAZDA      BPE7-15-909
MAZDA      BPE715909
MAZDA      BPH7-15-909
MAZDA      BPH7-15-909A9A
MAZDA      BPH715909
MAZDA      BPH7159099A
MAZDA      BPH715909A9A
MITSUBISHI      MD363023

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK1000 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK1000 INA:

2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.