Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 4PK954 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK954 INA

FB 4PK954 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

4PK953, 4PK954, 4PK955, 4PK956

numer części:

FB 4PK954

producent:

INA

Ilość żeber 4
Długość [mm] 954
nr EAN 4014870127893

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK954 INA

numery OEM:
CITROËN      5750.70
CITROËN      5750.H1
CITROËN      5750.SS
CITROËN      575070
CITROËN      5750H1
CITROËN      5750SS
CITROËN      91 508 755
CITROËN      91 508 762
CITROËN      91 536 703
CITROËN      91 536 703 80
CITROËN      91508755
CITROËN      91508762
CITROËN      91536703
CITROËN      9153670380
CITROËN      96 001 123
CITROËN      96001123
MITSUBISHI      MD308925
PEUGEOT      5750.70
PEUGEOT      5750.H1
PEUGEOT      5750.SS
PEUGEOT      575070
PEUGEOT      5750H1
PEUGEOT      5750SS
PEUGEOT      91 508 755
PEUGEOT      91 508 762
PEUGEOT      91 536 703
PEUGEOT      91 536 703 80
PEUGEOT      91508755
PEUGEOT      91508762
PEUGEOT      91536703
PEUGEOT      9153670380
PEUGEOT      96 001 123
PEUGEOT      96001123
CHEVROLET      25183059
CHEVROLET      96603461

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK954 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 4PK954 INA:

Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.