Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 5PK1750 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1750 INA

FB 5PK1750 Pasek klinowy wielorowkowy INA
39.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

5PK1748, 5PK1749, 5PK1750, 5PK1751, 5PK1752

numer części:

FB 5PK1750

producent:

INA

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1750
nr EAN 4005108955531

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1750 INA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      011 997 92 92
MERCEDES-BENZ      011 997 94 92
MERCEDES-BENZ      0119979292
MERCEDES-BENZ      0119979492
MERCEDES-BENZ      012 997 77 92
MERCEDES-BENZ      0129977792
MERCEDES-BENZ      013 997 15 92
MERCEDES-BENZ      0139971592
MERCEDES-BENZ      014 997 33 92
MERCEDES-BENZ      0149973392
MERCEDES-BENZ      A 011 997 92 92
MERCEDES-BENZ      A 011 997 94 92
MERCEDES-BENZ      A 012 997 77 92
MERCEDES-BENZ      A 013 997 15 92
MERCEDES-BENZ      A 014 997 33 92
MERCEDES-BENZ      A0119979292
MERCEDES-BENZ      A0119979492
MERCEDES-BENZ      A0129977792
MERCEDES-BENZ      A0139971592
MERCEDES-BENZ      A0149973392
OPEL      12664598
RENAULT      77 00 111 671
RENAULT      7700111671
RENAULT      82 00 833 541
RENAULT      8200833541
VAUXHALL      12664598
DACIA      77 00 111 671
DACIA      7700111671
DACIA      82 00 833 541
DACIA      8200833541

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1750 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK1750 INA:

2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.