Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Iveco X-WAY AD360X46B (2019-???) 460km » FB 5PK925 ina
wybrany samochód: 
Iveco X-way Ad360x46b (2019-???) 460km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK925 INA

FB 5PK925 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

5PK923, 5PK924, 5PK925, 5PK926, 5PK927

numer części:

FB 5PK925

producent:

INA

Status produktu: Normalny
Ilość żeber5
Długość [mm]925
nr EAN4014870123369

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK925 INA

numery OEM:
AUDI      07K 145 933 C
AUDI      07K145933C
FIAT      71719079
FIAT      761 8111
FIAT      7618111
FIAT      763 1375
FIAT      7631375
FIAT      775 8970
FIAT      7758970
LANCIA      763 1375
LANCIA      7631375
MITSUBISHI      MD180106
MITSUBISHI      MD197722
SEAT      07K 145 933 C
SEAT      07K145933C
SKODA      07K 145 933 C
SKODA      07K145933C
VOLKSWAGEN      07K 145 933 C
VOLKSWAGEN      07K145933C
HYUNDAI      25212-04100
HYUNDAI      2521204100
KIA      25212-04100
KIA      2521204100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK925 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 5PK925 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.