Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » FB 6PK1940 ina

Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1940 INA

FB 6PK1940 Pasek klinowy wielorowkowy INA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

6PK1938, 6PK1939, 6PK1940, 6PK1941, 6PK1942

numer części:

FB 6PK1940

producent:

INA

Ilość żeber 6
Długość [mm] 1940
nr EAN 4014870125257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1940 INA

numery OEM:
CHRYSLER      0 5184 646AC
CHRYSLER      05184646AC
MITSUBISHI      4451A090
TOYOTA      90916-02309
TOYOTA      90916-02310
TOYOTA      90916-02540
TOYOTA      9091602309
TOYOTA      9091602310
TOYOTA      9091602540
HYUNDAI      25212-3C300
HYUNDAI      25212-3C311
HYUNDAI      252123C300
HYUNDAI      252123C311
KIA      25212-3C300
KIA      25212-3C311
KIA      252123C300
KIA      252123C311
LOTUS      A120E6416S
LEXUS      90916-02309
LEXUS      90916-02310
LEXUS      90916-02540
LEXUS      9091602309
LEXUS      9091602310
LEXUS      9091602540

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1940 INA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy FB 6PK1940 INA:

Vadym, Bydgoszcz
2019-10-23
 5/5
Na forach polecali producenta ina
Roman, Warszawa
2021-09-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Piotr, Kowalewo pomorskie
2025-01-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Stanisław, Zgorzelec
2023-03-23
 5/5
Wszystko ok, pasuje do 1.6 MPI BSE.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.