Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-238 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-238 JAPANPARTS

DF-238 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-238

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-238

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 180
Średnica wewnętrzna [mm] 125
Średnica otworu centrującego [mm] 24
Ilość zębów 21
Profil piasty 17,5
nr EAN 8033001042023

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-238 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-238
numery OEM:
TOYOTA      31250-10060
TOYOTA      31250-10061
TOYOTA      31250-10062
TOYOTA      31250-10063
TOYOTA      31250-10064
TOYOTA      3125010030
TOYOTA      3125010031
TOYOTA      3125010066
zamienniki:
J2202005
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2202038
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-238 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.