Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-353 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-353 JAPANPARTS

DF-353 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-353

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-353

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 275
Średnica wewnętrzna [mm] 179,5
Średnica otworu centrującego [mm] 28
Ilość zębów 12
Profil piasty 36
nr EAN 8033001042719

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-353 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-353
numery OEM:
MAZDA      V101-16-460
MAZDA      V101-16-460A
MAZDA      V101-16-460B
MAZDA      V10116460C
zamienniki:

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-353 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.