Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-362 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-362 JAPANPARTS

DF-362 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-362
117.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

DF-362

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 200
Średnica wewnętrzna [mm] 133,5
Średnica otworu centrującego [mm] 20
Ilość zębów 24
Profil piasty 25
nr EAN 8033001042801

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-362 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-362

Tarcza sprzęgła DF-362 ma zastosowanie do modeli samochodów

DAEWOO

MATIZ, MUSSO, KORANDO, KORANDO Cabrio, REZZO, REXTON, KALOS

Numery OE Tarcza sprzęgła DF-362 producenta JAPANPARTS

DAEWOO

96129618, 96232994, 96337257, 96408516, P96129618

numery OEM:
MAZDA      90375104
MAZDA      90456667
MAZDA      96079171
MAZDA      96083561
MAZDA      96129618
CHEVROLET      96129618
CHEVROLET      96232994
CHEVROLET      96314000
CHEVROLET      96343034
DAEWOO      96129618
DAEWOO      96232994
DAEWOO      96337257
DAEWOO      96408516
DAEWOO      P96129618

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-362 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.