Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 571206J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 571206J JURID

571206J Klocki hamulcowe - komplet JURID

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20145, 20146, 571206

numer części:

571206J

producent:

JURID

Jakość 162
Grubość [mm] 17
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 78
Ciężar [kg] 1
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 65
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy TRW
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 20146
nr EAN 3306435010391

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 571206J JURID

numery OEM:
PEUGEOT      4245.46
PEUGEOT      424546
PEUGEOT      4250.06
PEUGEOT      4250.96
PEUGEOT      425006
PEUGEOT      425096
SAAB      284.0006
SAAB      2840006
TALBOT      001 367 5000
TALBOT      0013675000
TALBOT      13675000
TALBOT      45 979 C
TALBOT      45979C
TALBOT      VBP180
zamienniki:
BL1200A2
brak
FTE automotive GmbH
18-0120
brak
METELLI CIFAM
435083
brak
ROULUNDS BRAKING
540537
brak
VALEO
26139
brak
LEMFÖRDER
P 61 004
brak
BREMBO
229941
brak
NK
1501223704
brak
SBS
1501229941
brak
SBS
0068 02
brak
KAWE

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 571206J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.