Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą | |
Numer artykułu zalecanego dodatku | SELECTIVE | |
Materiał | Low-Metallic | |
Oznaczenie kontrolne | ECE-R90 | |
Numer WVA | 20905 | |
Grubość [mm] | 17,8 | |
Szerokość [mm] | 92,2 | |
Wysokość [mm] | 53,7 | |
System hamulcowy | Bosch | |
nr EAN | 3165143727478 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH
CITROËN | 4248 62 | |
CITROËN | 4248 65 | |
CITROËN | 4248 74 | |
CITROËN | 4250 17 | |
CITROËN | 4250 18 | |
CITROËN | 4250 32 | |
CITROËN | 4250 33 | |
CITROËN | 4250 34 | |
CITROËN | 4250 35 | |
CITROËN | 4250 36 | |
CITROËN | 4250 43 | |
CITROËN | 4250 49 | |
CITROËN | 4250 50 | |
CITROËN | 4250 51 | |
CITROËN | 4250 52 | |
CITROËN | 4250 69 | |
CITROËN | 4250 72 | |
CITROËN | 4250 75 | |
CITROËN | 4250 88 | |
CITROËN | 4250 97 | |
CITROËN | 4251 37 | |
CITROËN | 4251 40 | |
CITROËN | 4251 41 | |
CITROËN | 4251 47 | |
CITROËN | 4251 65 | |
CITROËN | 4254 83 | |
PEUGEOT | 4248 62 | |
PEUGEOT | 4248 65 | |
PEUGEOT | 4248 74 | |
PEUGEOT | 4250 17 | |
PEUGEOT | 4250 18 | |
PEUGEOT | 4250 32 | |
PEUGEOT | 4250 33 | |
PEUGEOT | 4250 34 | |
PEUGEOT | 4250 35 | |
PEUGEOT | 4250 36 | |
PEUGEOT | 4250 43 | |
PEUGEOT | 4250 49 | |
PEUGEOT | 4250 50 | |
PEUGEOT | 4250 51 | |
PEUGEOT | 4250 52 | |
PEUGEOT | 4250 69 | |
PEUGEOT | 4250 72 | |
PEUGEOT | 4250 75 | |
PEUGEOT | 4250 88 | |
PEUGEOT | 4250 97 | |
PEUGEOT | 4251 37 | |
PEUGEOT | 4251 41 | |
PEUGEOT | 4251 47 | |
PEUGEOT | 4251 65 | |
PEUGEOT | 4254 83 | |
RENAULT | 77 01 201 542 | |
RENAULT | 77 01 202 057 | |
RENAULT | 77 01 202 283 | |
RENAULT | 77 01 202 518 | |
RENAULT | 77 01 202 711 | |
RENAULT | 77 01 204 777 | |
RENAULT | 77 01 349 969 | |
RENAULT | 77 11 130 008 | |
RENAULT | 77 11 130 034 | |
TALBOT | 4250 75 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0 986 469 860 BOSCH:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Bosch jest jednym z największych producentów samochodowych części zamiennych na świecie. We współczesnym samochodzie trudno jest znaleźć podzespoły, których producntem lub współproducentem jest Bosch. Począwszy od systemów elektrycznych i elektronicznych, przez wycieraczki, po układ hamulcowy.
Części Bosch sprawdzają się w samochodach każdego typu i są chętnie stosowane przez mechaników samochodowych, co świadczy o ich niezawodności.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020