Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6103273 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6103273 GIRLING

6103273 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20905, 20906, 20986, 20987

numer części:

6103273

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta BENDIX
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Wysokość [mm] 54,3
Długość [mm] 105
Grubość [mm] 18
nr EAN 3322937437009

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6103273 GIRLING

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: MERCEDES VITO (W639), CITROEN AX, SAXO, PEUGEOT 106 I, 106 I/HATCHBACK, 106 II, 106 II/HATCHBACK, 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK 1.0-Electric 05.77-08.14
numery OEM:
CITROËN      4248 62
CITROËN      4250 72
CITROËN      4250 97
CITROËN      4251 27
CITROËN      4251 37
CITROËN      4251 40
CITROËN      4251 47
CITROËN      4252 61
CITROËN      4252 62
CITROËN      4252 73
CITROËN      4252 75
CITROËN      4254 83
CITROËN      4254 99
CITROËN      E 172 065
CITROËN      E 172 150
PEUGEOT      2450 50
PEUGEOT      4248 62
PEUGEOT      4250 33
PEUGEOT      4250 35
PEUGEOT      4250 36
PEUGEOT      4250 43
PEUGEOT      4250 49
PEUGEOT      4250 50
PEUGEOT      4250 51
PEUGEOT      4250 52
PEUGEOT      4250 57
PEUGEOT      4250 69
PEUGEOT      4250 72
PEUGEOT      4250 75
PEUGEOT      4250 76
PEUGEOT      4250 88
PEUGEOT      4250 97
PEUGEOT      4251 27
PEUGEOT      4251 40
PEUGEOT      4251 41
PEUGEOT      4252 61
PEUGEOT      4252 62
PEUGEOT      4252 64
PEUGEOT      4252 73
PEUGEOT      4252 75
PEUGEOT      4254 83
PEUGEOT      4254 99
PEUGEOT      E 172 150
RENAULT      77 01 201 542
RENAULT      77 01 202 057
RENAULT      77 01 202 216
RENAULT      77 01 202 217
RENAULT      77 01 202 283
RENAULT      77 01 202 302
RENAULT      77 01 202 475
RENAULT      77 01 202 518
RENAULT      77 01 202 711
RENAULT      77 01 202 833
RENAULT      77 01 202 847
RENAULT      77 01 202 892
RENAULT      77 01 204 357
RENAULT      77 01 204 530
RENAULT      77 01 204 708
RENAULT      77 01 204 903
RENAULT      77 01 349 869
RENAULT      77 01 349 969
RENAULT      77 11 130 008
RENAULT      77 11 130 034
RENAULT      86 71 000 105
RENAULT      86 71 016 172
TALBOT      4250 75
DALLAS      425051
zamienniki:
62 91 6291
brak
SWAG Autoteile GmbH
168218
brak
VALEO
168224
brak
VALEO
168363
brak
VALEO
597023
brak
VALEO
F 026 000 130
brak
BOSCH
BL1200A2
brak
FTE automotive GmbH
363702160214
brak
MAGNETI MARELLI
363702161081
brak
MAGNETI MARELLI
363702161182
brak
MAGNETI MARELLI
363702161018
brak
MAGNETI MARELLI
9870
brak
OPTIMAL
9415
brak
OPTIMAL
FSL730
brak
FERODO
FSL729
brak
FERODO
FDB235
brak
FERODO
FDB393C
brak
FERODO
FQT393
brak
FERODO
FQT729
brak
FERODO
2042103
brak
TEXTAR
180122
brak
ICER
181120
brak
ICER
180993
brak
ICER
181313
brak
ICER
26139
brak
LEMFÖRDER
363702160215
brak
MAGNETI MARELLI
363702160218
brak
MAGNETI MARELLI
363802161182
brak
MAGNETI MARELLI
BP236
brak
QUINTON
9398
brak
OPTIMAL
223920
brak
NK
229953
brak
NK
1501223920
brak
SBS
1501229953
brak
SBS
20905.180.1
brak
ZIMMERMANN
20906.180.3
brak
ZIMMERMANN
36579 OE
brak
A.B.S.
598775
brak
VALEO
598776
brak
VALEO
601075
brak
VALEO
8141.04
brak
REMSA
8141.05
brak
REMSA
8141.06
brak
REMSA
8192.00
brak
REMSA
8192.01
brak
REMSA
8192.02
brak
REMSA
8192.03
brak
REMSA
116160
brak
FEBI BILSTEIN

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6103273 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.