Szerokość [mm] | 105,1 | |
Wysokość [mm] | 54,4 | |
Grubość [mm] | 18 | |
Jakość | 300 | |
Ciężar [kg] | 1,11 | |
Wersja osi | Front | |
Techniczny numer informacyjny | 180633 | |
System hamulcowy | Bendix | |
Oznaczenie kontrolne | E1 90R-01030/114 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia | |
nr EAN | 8424073009487 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 180633 ICER
CITROËN | 4254.99 | |
PEUGEOT | 16 114 579 80 | |
PEUGEOT | 16 172 476 80 | |
PEUGEOT | 245050 | |
PEUGEOT | 4248.62 | |
PEUGEOT | 4248.78 | |
PEUGEOT | 4250.33 | |
PEUGEOT | 4250.35 | |
PEUGEOT | 4250.36 | |
PEUGEOT | 4250.43 | |
PEUGEOT | 4250.49 | |
PEUGEOT | 4250.50 | |
PEUGEOT | 4250.51 | |
PEUGEOT | 4250.57 | |
PEUGEOT | 4250.69 | |
PEUGEOT | 4250.72 | |
PEUGEOT | 4250.75 | |
PEUGEOT | 4250.76 | |
PEUGEOT | 4250.88 | |
PEUGEOT | 4250.97 | |
PEUGEOT | 4251.27 | |
PEUGEOT | 4251.41 | |
PEUGEOT | 4252.61 | |
PEUGEOT | 4252.62 | |
PEUGEOT | 4252.64 | |
PEUGEOT | 4252.73 | |
PEUGEOT | 4252.75 | |
PEUGEOT | 4254.83 | |
PEUGEOT | E172150 | |
RENAULT | 77 01 002 711 | |
RENAULT | 77 01 201 542 | |
RENAULT | 77 01 202 057 | |
RENAULT | 77 01 202 216 | |
RENAULT | 77 01 202 217 | |
RENAULT | 77 01 202 283 | |
RENAULT | 77 01 202 302 | |
RENAULT | 77 01 202 475 | |
RENAULT | 77 01 202 518 | |
RENAULT | 77 01 202 711 | |
RENAULT | 77 01 202 833 | |
RENAULT | 77 01 202 847 | |
RENAULT | 77 01 202 892 | |
RENAULT | 77 01 204 530 | |
RENAULT | 77 01 204 708 | |
RENAULT | 77 01 204 777 | |
RENAULT | 77 01 204 903 | |
RENAULT | 77 01 349 869 | |
RENAULT | 77 01 349 969 | |
RENAULT | 77 02 124 771 | |
RENAULT | 77 02 163 324 | |
RENAULT | 77 11 130 008 | |
RENAULT | 77 11 130 034 | |
RENAULT | 86 60 004 760 | |
RENAULT | 86 71 000 105 | |
RENAULT | 86 71 010 045 | |
RENAULT | 86 71 016 172 | |
TALBOT | 4250.34 | |
DALLAS | 4250.51 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 180633 ICER w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.