Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 8DB 355 019-131 hella

Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 019-131 HELLA

8DB 355 019-131 Klocki hamulcowe - komplet HELLA
hella 8DB 355 019-131
Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 019-131
8DB 355 019-131

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (7 ocen)
numery handlowe:

20905, 20906, T9028

numer części:

8DB 355 019-131

producent:

HELLA

Szerokość [mm] 105
Wysokość [mm] 54,3
Grubość [mm] 18
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 4
Numer WVA 20906
System hamulcowy Bendix
Techniczny numer informacyjny T9028
nr EAN 4082300363449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 019-131 HELLA

numery OEM:
CITROËN      425102
CITROËN      425120
CITROËN      425314
CITROËN      95659340
CITROËN      95659616
CITROËN      95666970
PEUGEOT      1611457980
PEUGEOT      425102
PEUGEOT      425127
PEUGEOT      425263
PEUGEOT      425264
PEUGEOT      425314
PEUGEOT      425499
PEUGEOT      95659340
PEUGEOT      95659616
PEUGEOT      95666970

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 019-131 HELLA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 8DB 355 019-131 HELLA:

2023-05-10
 5/5
Super
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-10-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.
2023-05-10
 5/5
Super
2023-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-04-16
 5/5
Póki co zamontowane na świeżo. Ciężko stwierdzić, ale jak na razie nie piszczą, docierają się równo, hamowanie dobre.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.