Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 572514J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 572514J JURID

572514J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 572514J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

23891, 572514

numer części:

572514J

producent:

JURID

Jakość 473
Grubość [mm] 17
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 131
Ciężar [kg] 1,6
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Wysokość 1 [mm] 60
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy Mando
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 23891
Długość opakowania [cm] 16,8
Szerokość opakowania [cm] 12,7
Wysokość opakowania [cm] 4,7
nr EAN 3306437055000

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572514J JURID

numery OEM:
HYUNDAI      58101-2CA20
HYUNDAI      581011FA50
HYUNDAI      581012CA20
HYUNDAI      581012EA10
HYUNDAI      581012EA11
HYUNDAI      581012EA21
HYUNDAI      581012HA10
HYUNDAI      5810138A80
HYUNDAI      5810138A81
HYUNDAI      581013KA40
KIA      581011FE00
KIA      581011FE01
KIA      581012GB00
KIA      581012KA10
KIA      581013CA20
KIA      581013CA70
KIA      581013CA80
KIA      581013KA40
zamienniki:
35-0827
KAGER
363702161297
brak
MAGNETI MARELLI
12267
brak
OPTIMAL
FSL1733
brak
FERODO
517.0
brak
Raicam Industrie S.r.l.
848281
brak
ROULUNDS BRAKING
181745
brak
ICER
22-0885-0
brak
METELLI CIFAM
GDB3422
brak
TRW
223425
brak
NK
1501223425
brak
SBS
1501223435
brak
SBS
1501223436
brak
SBS
0953 02
brak
KAWE
0953 12
brak
KAWE
0953 22
brak
KAWE
37423 OE
brak
A.B.S.
363700201412
brak
MAGNETI MARELLI
0953.12
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572514J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.